Ceramica Mediterranea is een Italiaans bedrijf dat porseleinen steengoed produceert, gemaakt van grondstoffen die uitsluitend in Sardinië zijn gewonnen en verwerkt door lokale arbeidskrachten. De korte toeleveringsketen van winning en verwerking zorgt ervoor dat de keramiek die door Ceramica Mediterranea wordt geproduceerd, kan worden beschouwd als echte km0-keramiek, gekenmerkt door lokale winning en verwerking, wat de economie en het menselijk kapitaal van het gebied versterkt. Naast de toeleveringsketen omvatten de duurzaamheidskenmerken van Ceramica Mediterranea:
- een zeer laag waterverbruik bij de productie van steengoed dankzij een droge maaltechniek;
- het gebruik van zonne-energie voor eigen verbruik;
- het terugwinnen van warme lucht uit de ovens en het gebruik ervan als thermische energie;
- de herintegratie van afval dat tijdens de productiecycli wordt gegenereerd.
Rewood – Website
Om te begrijpen hoe je een effectieve en bevredigende website voor klanten kunt ontwikkelen, vertrouwt HENRY & CO. op de Circular Design Thinking-methodologie, die een empathische benadering en een actieve luisterfase omvat om de initiële behoeften en problemen te begrijpen.
Door middel van baanbrekende, schone en meeslepende grafische impact kan een website een verschil maken voor een bedrijf, aangezien het de toegangspoort is tot zijn online aanwezigheid.
Loved by Skin is een Amerikaans startup dat zich richt op inclusieve huidverzorgingsproducten.
Het belangrijkste doel van het ontwerp was om het concept van liefde en acceptatie voor de huid van elk individu over te brengen, terwijl ook zelfbeschikking en lichaamspositiviteit worden bevorderd. Het eindresultaat is een logo, een slogan en een kleurencombinatie die perfect de essentie en waarden van Loved by Skin vastlegt.
Het ontwerp van het logo was centraal in het opbouwen van de merkidentiteit van Loved by Skin. Het logo bevat de woorden "Loved by Skin" weergegeven in een dunne, elegante schreefloze lettertype.
Deze typografische keuze communiceert een gevoel van verfijning en moderniteit, en benadrukt aandacht voor detail en een toewijding aan elegantie in de huidverzorgingsindustrie.
Boven de tekst, in het middelpunt van de aandacht, vinden we het kenmerkende symbool van het merk: een cirkel waarin...
De Logogenia vereniging werd opgericht in 2021 om de toepassing van de gelijknamige methode, ontwikkeld en bestudeerd door taalkundige Bruna Radelli, te beschermen en te bevorderen. Logogenia bestudeert de processen van taalverwerving bij dove kinderen en stimuleert de verwerving van morfologie en syntaxis via geschreven taal. Naast het opleiden van nieuwe professionals voert de vereniging studies en publicaties uit, waarbij de methode wordt gepromoot en logogenisten op zowel nationaal als internationaal niveau worden beschermd.
Met het doel de ontdekking en het begrip van de methode zo eenvoudig en toegankelijk mogelijk te maken, wendde Logogenia, samen met de oprichting van de vereniging, zich tot HENRY & CO. voor het herontwerp van haar logo en website. Het originele logo werd verfijnd, terwijl alle originaliteit behouden bleef. De ingreep verbeterde de leesbaarheid, herkenbaarheid en verfijnde kleine details om het logo geschikt te maken voor verschillende media.
Klinmak Srl is een bedrijf gevestigd in de provincie Milaan, opgericht in 2014 door twee zeer ervaren professionals in de schoonmaaksector.
Na het initiële ontwerp van de vloerenreinigingsmachine "Trion" wendden de oprichters zich tot HENRY & CO. om de esthetische en functionele aspecten van de machine opnieuw te ontwerpen. Het nieuwe ontwerp van de "Trion" vloerenreinigingsmachine onderging veranderingen die een diepgaande invloed hadden op het esthetische en functionele karakter. HENRY & CO. heroverwoog niet alleen het esthetische aspect, door kleuren en geometrieën in te voeren die volledig in tegenspraak waren met de rest van de markt, maar elke wijziging resulteerde ook in een aanzienlijke verbetering van de functionele prestaties van de machine. In synergie met ecodesignprincipes werd het aantal componenten verminderd en werd het ontwerp geoptimaliseerd voor eenvoudige montage en demontage, wat een positieve impact had op de kosten en de risico's beperkte.
Ter gelegenheid van de 50e verjaardag van het Parco Natura Viva in Bussolengo heeft HENRY & CO. vier illustraties gemaakt die zijn gewijd aan enkele van de bewoners van het park, die helaas in hun natuurlijke habitats met uitsterven worden bedreigd.
Om het park te vieren, is besloten om enkele van de soorten die het park zich inzet om te beschermen, te vertegenwoordigen, namelijk de Green-Winged Macaw, de Snow Leopard, de Black Swan en de Saki Monkey. Om de schoonheid en uniciteit van deze dieren te benadrukken, is de focus gelegd op de kenmerkende kleuren en geometrieën van hun vachten en veren, zonder typische elementen van hun respectieve ecosystemen te verwaarlozen.
De illustraties zijn onderdeel geworden van de Parco Natura Viva winkel, en om het project verder te ondersteunen, heeft HENRY & CO. ook zijn inzet voor deze zaak vernieuwd, die altijd gewijd is geweest aan de bescherming van bedreigde diersoorten, door enkele exemplaren te adopteren.
Cafedesart is een merk van Deco en hedendaags meubilair van F.lli Bianchini, een historisch meubelmakerbedrijf uit het meubeldistrict van Verona met meer dan 50 jaar geschiedenis. Het bedrijf heeft HENRY & CO. benaderd om een uitgebreide duurzaamheidsreis te beginnen, die in staat is om zowel de korte- als langetermijnstrategie, artistieke richting, marketing, communicatie en ontwerp aan te raken en te transformeren om duurzame luxe te communiceren en te bevorderen. Het begin van de samenwerking zag het HENRY & CO. team betrokken bij het bestuderen van de evolutie van de Deco-stijl door de decennia heen. Deze studie stelde het bedrijf in staat om op de hoogte te blijven van de evolutie van smaken en trends in de meubelwereld, evenals om de evolutie van het concept luxe in de afgelopen jaren te analyseren. Het onderzoek legde de basis voor verdere marktanalyse, die een gedetailleerde studie van concurrenten en hun positionering omvatte.
Met een sterke expertise in lineaire verlichtingsoplossingen, kon de merkidentiteit van het bedrijf alleen het belangrijkste element van de lijn weerspiegelen. Deze eenvoudige geometrie, gecombineerd met het oosterse minimalisme dat door de naam Hikari wordt opgeroepen, bood een duidelijke stilistische richting voor het HENRY & CO. team, dat de merkidentiteit en communicatiematerialen ontwikkelde door de lijn te manipuleren in een spel van diktes en subtiliteiten, van massa's en leegtes. Het profiel wordt zo onderscheidend en karakteristiek, perfect in harmonie met het aanbod van het merk.
OEL (Organisatie Ecosysteem Lazio) is een organisatie die zich richt op de promotie en ontwikkeling van de teelt en verwerking van hennep voor industriële doeleinden in Lazio.
Industriële hennep is een veelzijdige hulpbron die tal van mogelijkheden biedt, van de productie van textielvezels tot de creatie van duurzame bouwmaterialen. OEL speelt een cruciale rol in het faciliteren van communicatie en samenwerking tussen de verschillende actoren in de hennepsector, en bevordert het verantwoord en duurzaam gebruik van deze natuurlijke hulpbron. HENRY & CO. heeft grondig onderzoek gedaan naar de industriële hennepsector, de concurrentie en de ontwerptrends in de landbouwsector.
De onderscheidende kenmerken van OEL en haar missie zijn geanalyseerd om de organisatie volledig te begrijpen en een authentiek merkimago te ontwikkelen. Op basis van de verzamelde informatie heeft HENRY & CO. samengewerkt met het team.
Met als doel het hergebruiken van het Briccola-hout uit Venetië, nam Icons Furniture contact op met HENRY & CO. om hen uit te dagen iconische en tijdloze meubelstukken te ontwerpen.
HENRY & CO. presenteerde vervolgens drie verschillende concepten. De beroemde wiskundige wet die door Fibonacci is geformuleerd (waarvan de naam is afgeleid) is de inspiratiebron voor deze boekenkast ontworpen voor Icons Furniture. Door de opstelling van de verticale en horizontale planken te observeren, kan men de beroemde wiskundige verhouding vinden die door Fibonacci is samengevat. De gebruikte materialen zijn geschilderd ijzer voor de structuur en Briccola-hout uit Venetië voor de planken.
Het nieuwe ontwerp van de Trion vloermachine heeft veranderingen ondergaan die de esthetische en functionele kenmerken van de machine diepgaand hebben beïnvloed. HENRY & CO. heeft niet alleen de esthetiek heroverwogen door kleuren en geometrieën te lanceren die volledig in tegenspraak zijn met de rest van de markt, maar elke verandering resulteerde ook in een aanzienlijke verbetering van de functionele prestaties van de machine.